Jste zde

Trasy pro kola, 2. část

Jezero San Giacomo

Průsmyk Stelvio

Trasa: Bormio - 1. "Cantoniera" - 2. "Cantoniera" - 3. "Cantoniera" - Malga di B. - Laghetto Alto - Passo Stelvio

Doba trvání: 4 hodiny

Obtížnost: střední až těžká

Popis trasy: Z Bormia se vydáte po hlavní silnici SS 38 "Dello Stelvio", která vede přímo na vrchol horského průsmyku. Postupně budete míjet první, druhou a třetí "Cantonieru" a nakonec dojedete k místnímu kostelíku v S. Ranieri.

Nyní ovšem musíte odbočit na cestu, která se využívala již za časů první světové války, a posléze dojedete k "Malga di Bormio". Pak vás již čeká jen strmé stoupání na vrchol vaší cesty. Ta vede až k "Laghetto Alto", k malému horskému jezeru, odkud si můžete vychutnat překrásný výhled na horský masiv Ortler.

Poté přejedete přes potok Braulio a pojedete zpátky na hlavní silnici SS 38. Po ní se vydáte několika zbývajícími zatáčkami až k horskému průsmyku u Stelvia.

Cancano - Val Trela ​​- Val Vezzola

Trasa: Bormio - Premadio - Pedenosso - odbočka Cancano - jezera Cancano - Val Pettini - odbočka Val Trela ​​- Baite di Trela ​​- Bocche di Trela ​​- Val Vezzola

Doba trvání: 6 hodin

Obtížnost: střední až těžká

Popis trasy: Z Bormia se vydáte směrem na Val di Dentro a projedete vesničkami Premadio a Pedenosso. Následuje odbočka ve směru k věžím Fraele a další cesta vás pak zavede přes stejnojmenné údolí k jezerům u Cancana. Vy se vypravíte podél jejich levé strany.

Na konci jezer přijedete k ústí potoka Pettini do jezera San Giacomo a nyní se před vámi objeví stoupání v údolí Pettini. Dojedete na Alpe Trela, odkud zamíříte na "Le Bocce di Trela" a "Baite di Trela".

Zde si vychutnáte opravdu skvostný výhled na celé, dole ležící Valdidentro. Budete pokračovat směrem na Val Vezzola a S. Antonio di Scianno, odkud se vypravíte po hlavní silnici na Pedenosso a Premadio a pak již zpět do Bormia.

Ledovec Forni

Průběh trasy: Bormio - S.Caterina Valfurva - Rifugio dei Forni - Rifugio Branca

Doba trvání: 6 hodin

Stupeň obtížnosti: střední

Popis trati: Z Bormia to vezmete po hlavní silnici SS 300, která vede do Santa Caterina Valfurvy. Před projetím vesnice Santa Caterina však odbočíte z SS 300 vlevo a budete pokračovat po silnici směrem k ledovci Forni.

Tato silnice vede jen nahoru a zavede vás až k chatě "Rifugio dei Forni" do nadmořské výšky 2.176 m. Zde si můžete odpočinout a chvíli si vychutnat krásný výhled na ledovec a na morény, které vypadají, jakoby jich ubývalo.

Pokud pojedete podél pravé strany údolí, dostanete se na horskou chatu Branca. Teprve nyní budete moci vidět ledovec v celé jeho kráse a taktéž některé z celkem třinácti horských vrcholů, které obklopují údolí.