Jste zde

Bormio a údolí Val Zebrù
Autor: Ai@ce

Údolí Val Zebrù

Trasa: Bormio - Uzza - S.Nicolò - Madonna Dei Monti - Niblogo - Ponte Tre Croci - Val Zebrù - Baita del Pastore

Doba jízdy: 6 hodin

Obtížnost: lehká trasa

Popis trasy: Z Bormia vyrazíte po hlavní silnici ve směru Santa Caterina Valfurva. Po několika kilometrech přijedete do městečka San Nicoló, kde odbočíte doleva směrem k Madonně dei Monti.

Po stoupající cestě přijedete na parkoviště u Nibloga, kde začíná cesta do údolí Val Zebrù na mostě "Tre Croci". Dál budete pokračovat alpským údolím a je už jedno, zda si k tomu účelu zvolíte levou nebo pravou stranu údolí. Když minete horskou chatu Rifugio Campo, blížíte se již pomalu k "Baita del Pastore", odkud je překrásná vyhlídka na Gran Zebrù (Königsspitze).

Údolí Val Viola

Trasa: Bormio - Premadio - Pedenosso - S.Antonio di Scianno - Decouville - Arnoga - Val Viola - Rifugio Viola

Doba trvání: 5 hodin

Obtížnost: střední až lehká trasa

Popis trasy: Start je opět v Bormiu a odtud pojedete po hlavní silnici SS 301 "Del Foscagno" směrem na Val di Dentro. Projedete městečky Premadio a Pedenosso a budete pokračovat na S. Antonio di Scianno.

Tam přijedete na silnici Decouville, jež spojuje jezera Cancano s oblastí kolem Arnogy. V Arnoze se dáte do údolí Viola, což je nádherné alpské údolí s malými jezery a s jedinečnými druhy fauny a flóry. Horská chata Rifugio Viola stojí před horským průsmykem Passo Viola, kde je již státní hranice Itálie se Švýcarskem.

Cancano - Val Mora

Trasa: Bormio - Premadio - Pedenosso - odbočka na Cancano - Lago di Cancano - S. Giacomo di Fraele - Passo di Fraele - Grasso di Prá Grata - Alpe del Gallo - Val Mora - S.Maria Monastero - 4. "Cantoniera"

Doba trvání: 6 hodin

Obtížnost: střední

Popis trasy: Z Bormia vyjedete ve směru na Val di Dentro, přes městečka Premadio a Pedenosso. Tam je odbočka k věžím Fraele a k jezerům u Cancana.

Pokračujete podél obou přehradních nádrží a dojedete k hrázi San Giacomo. Jedete pořád dál až k horským průsmykům Passo Fraele a Passo Di Prà Grata. Odtud se vydáte po vojenské cestě lesíkem a dojedete k Alpe Dell Gallo.

Tím se již ocitnete na území Švýcarska a přejedete přes údolí Val Mora do městečka S. Maria Monatero. Po silnici Stilfserjoch-Strasse budete směřovat na 4. "Cantonieru". Odtud vede cesta z kopce zpět do Bormia.

Bormio 2000

Trasa: Bomrio - S.Pietro - Bomrio 2000 - Baita Pozzo Dell'Acqua - Baita Sarasina - Le Pocé - Feleit - Combo
Doba trvání: 3 hodiny

Obtížnost: střední

Popis trasy: Z Bormia vyjedete směrem nahoru k Piattě a z Piatty do San Pietra (obec Valdisotto). Odtud budete pokračovat po silnici až k Bormiu 2000, kam dojedete asi po 10 km dlouhém a mírném stoupání.

Nyní začíná nevyasfaltovaná cesta, vedoucí k "Pozzo dell' acqua". Pokračujete doleva po malé stezce vedoucí až k "Baita Sarasina". Odtud trasa pokračuje do "Pocé" a na "Feleit", až nakonec přijedete opět do městečka, do místní části ("Reparto") Combo. Délka celé trasy je zhruba 15 km.